Frida`s plastic world

I paint my own reality.I paint bcuz I need to. I paint whatever passes through my head without any other considerationIiI II

Frida`s plastic world

I paint my own reality.I paint bcuz I need to. I paint whatever passes through my head without any other considerationIiI II

شش

باران ، تراس ِ طبقه ی پانزدهم ِخانه ی نیکول را جادو کرده است.بچه ها سرخوش اند.متمرکز نیستند. هر کس نقش اش که تمام می شود می پیچاند می رود توی تراس برای چای یا سیگار.هنوز همه از روی کاغذ می خوانند.یک جورهایی گندش را در آورده ایم که یک دفعه نیکول داد می زند که "همه جمع شید!".بند بند ِ تن مان می لرزد و مثل سگ می دویم سمت ِ سالن.با اخم به همه نگاه می کند و می گوید :" دهم ژانویه اجرا...سفارت ِ نروژ..خودتون می دونید و متن هاتون!" .برق از سه فاز ِ همه می پرد.می گویم :" mais non" .به طرز مسخره ای لبخند می زند که "mais si" ! بچه ها این پا و آن پا می کنند که چه طور حفظ کنیم؟..و دوباره از آن خنده های مضحکانه و شیرین می زند که "با سیگار و تراس حتمن!" .می دانیم که بحث فایده ندارد.مثل لشکر شکست خورده خداحافظی می کنیم.باران تند تر شده.توی کوچه می ایستیم به حرف زدن."من که نمی تونم مگه یه ماهه می شه حفظ کرد؟..زود پز که نیست؟" "بچه ها خیلی وقته که می گه حفظ کنید...تقصیر خودمونه" " بچه ها بگیم نمی تونیم و انرژی مون رو بذاریم واسه همون نمایش بالزاک بعد از عید".." تو بگو تا از همون طبقه پونزدهم پرتت کنه پایین".!...حواس مان به خیس شدن مان نیست.یک دفعه می بینیم که یک ربع است که زیر باران معرکه گرفته ایم و  داریم سگ لرز می زنیم .بعد از آن همه "زر" زدن به این نتیجه می رسیم که چاره ای نیست و حرف حرف ِ نیکول است. خداحافظی می کنیم و  هر کس می رود سمت ِ ماشین اش.راه می افتم .بخاری را تا آخر زیاد می کنم که می بینم هنوز جیر جیر می کند.لعنتی .باران روی سقف ِ ماشین ضرب گرفته و صدای جیر جیر ِ بخاری  روی اعصاب ِ من.پشت چراغ قرمز مانتو  و روسری ام را در می آورم و پرت می کنم روی صندلی عقب و فقط کاپشن ام را تنم می کنم و کلاه اش را می اندازم روی سرم.یک بار برای خریدن ِ سیگار پیاده می شوم و یک بار هم برای خریدن ِ فرمایشات ِ آقای نویسنده! راه یک ساعته را ترافیک و باران دو ساعت می کند و بالاخره می رسم.کیف و مانتو و روسری و برگه های تاتر و کیسه ی خرید را با هم می زنم زیر ِ بغل ام و از پله ها می آیم بالا.کلید می اندازم و وارد می شوم.در را با "پا" پشت سرم می بندم .می خواهم داد بزنم که "چراغ چرا خاموشه" که یک دفعه احساس می کنم توی خانه تنها نیستم. کسی جیغ می زند و ..چراغ ها روشن می شوند. ..

نگاهم از روی صورت ِ پدر و مادر و خواهر های آقای نویسنده سر می خورد روی صورت ِ پدرم...بعد هم مادرم...برادرک!...باورم نمی شود.همه نشسته اند آن جا و به قیافه ی مضحک ِ من می خندند.می روم سمت ِ بابا.انگار خواب می بینم.داشت دو سال می شد که پای شان را توی خانه ی من نگذاشته بودند. "بابا...سلام..خوبی؟..چشم ات خوبه؟..مامان این جایی؟..کی اومدین؟ ". برادرک از پشت بغل ام می کند.زل می زنم به چشم های آقای نویسنده و پر از اشک می شوم...برای شیرین ترین غافلگیری ِ یک ششمین  سالگرد ِ ازدواج!


پ.ن.1."خانواده" چیزی ست که همه ی دیشب را به آن فکر کردم!


_________________


بعدا نوشت: غافلگیری ِ کامنت ها دست ِ کمی از دیشب نداشت!..این همه آدم واقعا کجا بودند که همه با هم کامنتیدند؟!

نظرات 13 + ارسال نظر
آیدا 1391/09/17 ساعت 17:36 http://1002shab.blogfa.com/

مبارک باشه

ممنونم:)

من یه بار این طوری غافل گیر شدم
آخ اگه بدونی اون روزچقدر بد بود
ولی بعدش با این حرکت پر شور
شد یکی از بهترین خاطرات عمرم
عزیزم سالگرد ازدواجت مبارک
ایشالا زیر پای هم له بشید

ایشالا::))

موش کور 1391/09/17 ساعت 18:59

چه خوب بود. آقای نویسنده چه تدارکی دیده. چه همه تو رو دوست دارن. سالگرد ششمتون مبارک!

واقعا گاهی چه همه هم رو دوست می دارن.ممنونم.:)

سما 1391/09/17 ساعت 19:16

خانواده چیزی است که میشه براش مرد.....
تبریک میگم خانمی

می شه براش نوشت...:)

Vay kheili barat khoshalammmmm,toranjo chi kar kardin?

ترنج توی اتاق ِ خواب...زیر ِ تخت از ترس ِ این همه آدم قایم شده بود تمام مدت!..طفلک به عمرش بیش از دو سه نفر یک جا ندیده بود.

مخلص 1391/09/17 ساعت 20:17


مبارکا و از این حرفها ...حالم خوب بود کلی چیز مینوشتم
الان وسعم در همین حد است

مرسی عسل جان.امیدوارم خوشحال ببینمت.زود.

میم 1391/09/18 ساعت 13:44 http://gahivaghtaa.blogfa.com

وای تو غافلگیری رگباری
اکم د اومد مبارک باشه دوست عزیزم

خوش باشی تا همیشه
خوش باشی (ن)

:)

فرزانه 1391/09/19 ساعت 09:22

باران عزیزم تبریکات من و رایان رو هم بپذیر

مرسی فرزانه ی عزیز.رایان جونم هم همین طور.

فنجون 1391/09/19 ساعت 23:05

ای جان ..مبارکه. چه سورپرایز قشنگ و عالی ای ... بالاخره طلسم بابا شیکست انگاری :)
خونه اتون همیشه پر از دوست و خنده باشه ایشالا .

ایشالا پر از فنجون شه یه روزی:))) ارادتمند/ترنج

فنجون 1391/09/20 ساعت 23:21

بارااااااان! :)))))

نمیدونم چرا یادم بود اون روزو ولی ...

بهروز 1391/09/25 ساعت 11:41

برات خوشحالم :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد